Viestintää somessa - tartu hetkeen

Useammassakin Kirkonkylät palvelukeskuksina pilottikohteessa on noussut ajankohtaiseksi asiaksi viestintä ja markkinointi. Tässäkin esimerkkiä näyttää Sukeva, jossa nopea toiminta johti pienellä panostuksella valtakunnalliseen näkyvyyteen ja kuuluvuuteen. Radio Novan iltapäivän Sukeva unboxing -videota on katsottu yli 12 000 kertaa. 

Vauhdikasta toimintaa

Lokakuun loppupuolella Sukevan ydinryhmän kokouksessa pohdittiin kirkonkylän näkyvyyttä, brändäystä, viestintää ja markkinointia.

Kotimatkalla kumppanuuskehittäjä sattumalta kuunteli Radio Novan iltapäivää, jossa kerrottiin eri paikkakuntien matkailuorganisaatioiden lähettämistä paketeista ja niiden avaamisesta tehdyistä videoista. Nopean selvittelyn jälkeen hän vinkkasi Sukevan suuntaan asiasta, jossa tilaisuuteen tartuttiin välittömästi.

Pikavauhdilla yritykset ja aluesihteeri keräsivät lähetettävät tuotteet kasaan. Paketti lähti postiin perjantaiaamuna ja maanantaina se jo avattiin Radio Novassa, jonka Facebookissa julkaistiin video. Koska tähän liittyi myös arvontaa, oli Sukeva esillä mainintana myös saman viikon radion iltapäivälähetyksissä useampana päivänä.

Tämä on erinomainen esimerkki siitä, miten nopealla reagoinnilla ja yhteisöllisesti toimimalla voidaan omaa paikkakuntaa tuoda tietoisuuteen.

Katso video

 

 

 

 
 
Sivukartta | Tulosta | Sivun alkuun
Sunprofile